VeriSM™ Foundation - eLearning (inkluderar examination)
4.900,00 SEK
- 65 passed
VeriSMTM är en helt ny tjänstehanteringsmetod för den digitala eran. VeriSMTM erbjuder organisationer möjligheten att betjäna kunder i enlighet med dagens höga krav samtidigt som man minskar risker och kostnader. En VeriSMTM-certifierad professionell kommer att besitta aktuell kunskap och robusta verktyg för tjänstehantering för att utmärka sig i alla kundservice-miljöer. VeriSMTM Foundation fokuserar på VeriSMTM-modellen, som betonar värde, resultat och en organisations mål. Den inkluderar också ett unikt hanteringsnät, vägledningen för att välja lämpliga hanteringspraktiker för att etablera produkten eller tjänsten. Det ger sammanhang till tjänstehantering i den digitala åldern och ser på hur framväxande teknologier och progressiva hanteringspraktiker kan tillämpas för att lägga till värde för konsumenten.
Kurstidslinje
VeriSM™ Foundation
Lektion 01
VeriSM™ Foundation fokuserar på VeriSM-modeller som har ett värdefokus på resultat och organisatoriska mål. Det inkluderar även vägledning för att välja lämplig förvaltningsmetod för att etablera produkten eller tjänsten.
Tjänstehantering
Lektion 02
VeriSM™ ger sammanhang till tjänstehantering och undersöker hur ny teknik och förvaltningsmetoder kan tillämpas för att öka värdet för kunden.
Flexibla metoder
Lektion 03
VeriSM™-visarmodellen visar organisationer hur de kan anta en mängd metoder på ett flexibelt sätt för att leverera rätt produkt eller tjänst vid rätt tidpunkt till sina kunder.
Skräddarsytt tillvägagångssätt
Lektion 04
VeriSM™ möjliggör ett skräddarsytt tillvägagångssätt beroende på vilken typ av företag du har, organisationens storlek, dina affärsprioriteringar, din organisationskultur - och till och med karaktären på det enskilda projektet eller tjänsten du arbetar med.
Integrerad tjänstehantering
Lektion 05
VeriSM™ hjälper företag att hantera och leverera värde till sina kunder genom integrerade tjänstehanteringspraxis, istället för att fokusera på ett föreskrivande arbetssätt.
Provuppgifter
Examinationsinformation
- Flervalsfråga
- 40 frågor, 26 poäng krävs för att bli godkänd (65)
- Stängd bok
- 60-minuters varaktighet
- ONLINE-examen, inkluderad i detta e-lärningspaket
Nyckelfunktioner
120 dagars tillgång till plattformen
9 lektioner
Nedladdningsbara PDF-dokument med detaljerat innehåll (bilder, förklaringar) för varje lektion
2 officiella provexaminationer
Tillgång dygnet runt
Övningar med omedelbar rättning online
4 månaders tillgång till onlinekurser
Det officiella onlineprovet ingår!
Lärandemål
I slutet av denna e-lärningskurs i VeriSM Foundation kommer du att kunna:
Intern inblandning
- Driva internt engagemang och göra förändringar som är viktiga för kunden.
Tjänstehantering
- Leverans av nya tjänstehanterings- och produktutvecklingsmetoder som sätter ditt företag i första rummet. - Implementering av tjänstehantering som tillför värde till ditt företag och gör dig mer värdefull på marknaden.
Växande gemenskap
- Att vara en del av ett växande samhälle
Bli en eftertraktad pionjär
- Att vara en eftertraktad pionjär inom leverans av tjänstehantering för den digitala eran.
Vem bör anmäla sig till denna kurs?
Denna kurs passar för de som behöver förstå hur utvecklandet av ledningsmetoder och nya teknologier påverkar deras roll, som vill bli erkända för att besitta aktuell kunskap och färdigheter, samt önskar förbättra effektiviteten i sin serviceleverans.
Chefer
Servicechefer
IT-proffs
Behöver du en företagslösning eller integration av LMS?
Hittade du inte kursen eller programmet som skulle passa för ditt företag? Behöver du LMS-integration? Skriv till oss! Vi löser det!