Advanced Social Media Program (Digital Marketing) - eLearning
4.900,00 SEK
Denna avancerade certifieringskurs i sociala medier kommer att förvandla dig till en yrkesredo professionell inom social media-marknadsföring. Kursen kommer att hjälpa dig att lyfta ditt varumärke och genomföra sociala kampanjer genom att kombinera avancerade discipliner inom sociala medier, content marketing och webbanalys. Praktiska, branschanpassade projekt kommer att låta dig testa dina färdigheter på Facebook, Twitter och andra populära sociala medieplattformar. Denna onlinekurs i marknadsföring av sociala medier är utformad för att hjälpa dig att bygga upp de färdigheter som krävs för marknadsföring av sociala medier genom omfattande projekterfarenhet. Genom denna utbildning i sociala medier kommer du att behärska all marknadsföring av sociala medier inklusive strategi, rykteshantering, influencer-marknadsföring, innehållsmarknadsföring och webbanalys.
Extra erbjudande
Förutom denna praktiska e-learningkurs erbjuder vi dig fri tillgång till våra online klassrumssessioner. Du har 90 dagar på dig att boka kostnadsfria onlineutbildningar, som alltid hålls på flexibla tider. Förutom din e-learning och om du vill har du möjlighet att interagera med utbildaren och andra deltagare. Dessa online-klassrumssessioner kommer också att spelas in, så att du kan behålla dem.
Nyckelfunktioner
Livstidsåtkomst till självstudiekurser
Branschigenkänd kursavslutningscertifikat
25+ verkliga branschbaserade projekt
Använd populära plattformar
Inklusive Facebook, Twitter och LinkedIn
Lärandemål
När du har slutfört denna kurs kommer du att kunna åstadkomma följande:
Utveckla en framgångsrik strategi
Utveckla en engagerande och framgångsrik sociala medier-strategi för ditt företag.
Utnyttja sociala medier för syften
Använd sociala medier-strategier för att omvandla ditt företag och din karriär
Känna till vinnande strategier
Förbättra en social media-strategi som entusiasmerar dina kunder och hjälper dig att växa som företag
Kurstidslinje
Sociala Medier-stiftelsen
Lektion 01
- Lesson 00 - Faculty Introduction
- Lesson 01 - Introduction to Social Media
- Lesson 02 - Social Media Strategy and Planning
- Lesson 03 - Social Media Channel Management
- Lesson 04 - Social Media Management Tools
- Lesson 05 - Social Media Measurement and Reporting
- Lesson 06 - Social AdvertisingAvancerad marknadsföring i sociala medier
Lektion 02
- Lesson 1: Introduction to Social Media
- Lesson 2: Building a Sustainable Social Media Strategy
- Lesson 3: Converged Social Media
- Lesson 4: Content Marketing in a Social Media World
- Lesson 5: Visual Social Media
- Lesson 6: Understanding and Sparking Social Sharing
- Lesson 7: Storytelling An Essential Part of Your Social Narrative
- Lesson 8: Influencer Marketing and Online Reputation Management
- Lesson 9: Social Media Selling
- Lesson 10: Social Media MeasurementYouTube och videomarknadsföring
Lektion 03
- Lektion 1 - Kursintroduktion
- Lektion 2 - Att etablera en videomarknadsföringsstrategi
- Lektion 3 - Att få exponering och mäta effekt
- Lektion 4 - Reklam på YouTube
- Lektion 5 - Att utnyttja mobilvideo
- Lektion 6 - Att marknadsföra och mäta mobilvideo
- Lektion 7 - YouTube: Instruktionsguide
- Lektion 8 - Instagram: Instruktionsguide
- Lektion 9 - Videoreklam på olika sociala mediekanaler
- Lektion 10 - GDPR:s påverkan på YouTube-reklam
- Lektion 11 - Videoreklam för B2B-marknadsförare
- Lektion 12 - Framtiden för videomarknadsföringFacebook-marknadsföring och annonsering
Lektion 04
- Lektion 01 - Kursintroduktion
- Lektion 02 - Att förstå Facebook
- Lektion 03 - Att förstå Facebooks algoritm
- Lektion 04 - Grupper, sidor, Messenger och Facebook Live
- Lektion 05 - Hantera Facebook
- Lektion 06 - Marknadsföringsverktyg för Facebook
- Lektion 07 - Att förstå Facebook-annonser
- Lektion 08 - Skapa din Facebook-annons
- Lektion 09 - Målgruppsinriktning på Facebook
- Lektion 10 - Spårning och rapportering på Facebook
- Lektion 11 - Handel på Facebook
- Lektion 12 - Bästa praxis på Facebook
- Lektion 13 - Integritet och säkerhet på Facebook
- Lektion 14 - Examinationer för Facebook BlueprintAvancerade sociala medier-verktyg
Lektion 05
- Lektion 1 Twitter-marknadsföring
- Lektion 2 Pinterest-marknadsföring
- Lektion 3 LinkedIn-marknadsföring
- Lektion 4 Instagram-marknadsföring
- Lektion 5 Snapchat-marknadsföringAvancerad innehållsmarknadsföring
Lektion 06
- Lektion 1: Introduktion till innehållsmarknadsföring
- Lektion 2: Att utveckla en vision för framgång med innehållsmarknadsföring
- Lektion 3: Att utveckla ett affärsfall för innehållsmarknadsföring
- Lektion 4: Att skapa en framgångsrik strategi för innehållsmarknadsföring
- Lektion 5: Att skapa ett anmärkningsvärt redaktionellt uppdragspåstående
- Lektion 6: Att rikta in sig på kundens avsikter istället för demografi
- Lektion 7: Att rikta in sig på nyckelpåverkare
- Lektion 8: Att konsekvent producera hjälp-, hubb- och hjälteinnehåll
- Lektion 9: Att producera engagerande innehåll mer frekvent
- Lektion 10: Att använda effektiva B2C- och B2B-innehållsmarknadsföringstaktiker
- Lektion 11: Att bygga framgångsrika B2C- och B2B-sociala medieplattformar
- Lektion 12: Att hjälpa kunder att hitta den information de söker
- Lektion 13: Att hjälpa nyckelpåverkare att påverka köparens beslutsprocess
- Lektion 14: Att mäta innehållets effektivitet
- Lektion 15: Att mäta avkastning på marknadsföringsinvesteringar
- Lektion 16: Att förbättras genom att experimentera med nya initiativ
- Lektion 17: Att förbättra effektiviteten genom att bli mer sofistikerad eller mogen
- Lektion 18: Innehållsmarknadsföring i den överskådliga framtidenAvancerad webbanalys
Lektion 07
- Lektion 1: Introduktion till digital analys
- Lektion 2: Byggstenar
- Lektion 3: Grundläggande i digital analys
- Lektion 4: Affärsperspektiv
- Lektion 5: Metodologi - Lean Six Sigma
- Lektion 6: Grundläggande i dataanalys
- Lektion 7: Analysperspektiv som ger insikter
- Lektion 8: Möjliggörande förmågor
- Lektion 9: Hantering av analys
- Lektion 10: Publik
- Lektion 11: Förvärv
- Lektion 12: Beteende
- Lektion 13: Konverteringar & Introduktion
- Lektion 14: Bevarande och expansion
- Lektion 15: Påverkan
- Lektion 16: Integritet och etik
- Lektion 17: AvslutningProjekt 1: Att bygga upp en strategi för sociala medier.
Industriprojekt - fallstudier
Få praktisk erfarenhet av utmaningar i sociala medier, strategibyggande och skapande av ett kampanjbudskap genom att bygga en hållbar strategi för sociala medier och sätta upp affärsmål.
Projekt 2: Konvergerade medier
Industriprojekt - fallstudier
Utveckla förmågan att öka effektiviteten i kampanjer genom att lära dig hur och när du ska utlösa ytterligare boostar eller insatser från andra områden av konvergerade medier.
Projekt 3: Marknadsföring av innehåll
Industriprojekt - fallstudier
Lär dig hur du använder kundprofiler eller personas för att avgöra vilka typer av innehåll som ska utvecklas för kommande kampanjer i sociala medier.
Projekt 4: Visuellt socialt
Industriprojekt - fallstudier
Lär dig hur du genererar ett brett utbud av visuella och videobaserade innehållsidéer som passar för en kampanj eller insatser från andra områden inom konvergerade medier.
Projekt 5: Social delning
Industriprojekt - fallstudier
Lär dig att förstå psykologin bakom social delning, skapa innehåll och få insikter i din nuvarande varumärkespositionering och sociala konversation.
Färdigheter som omfattas
- Strategi för sociala medier
- Influencer-marknadsföring
- Webbanalys
- Marknadsföring och annonsering på Facebook
- Snapchat
- Hantering av rykte online
- Marknadsföring av innehåll
- YouTube och videomarknadsföring
- Plattformar för sociala medier
Vem bör anmäla sig till detta program?
Certifiering
Hur får jag en certifiering för Social Media Advanced Course?
När du har uppfyllt alla krav kommer du att vara berättigad att få certifiering för sociala medier som kommer att intyga att du har förvärvat en marknadsförares sociala mediefärdigheter
Hur blir jag en Social Media Specialist?
- Genomföra 85 % av e-learningkursen
- Delta i en online klassrumskurs (ingår i paketet!)
- Slutföra fem projekt: tre från Advanced Social Media och ett vardera från Advanced Content Marketing och Advanced Web Analytic
- Genomföra simuleringstestet för Advanced Social Media och få minst 75 poäng
Behöver du en företagslösning eller integration av LMS?
Hittade du inte kursen eller programmet som skulle passa för ditt företag? Behöver du LMS-integration? Skriv till oss! Vi löser det!