Lean IT Foundation Premium - eLearning (Inkluderar examination)

7.500,00 SEK

eLearning

Lean IT hjälper IT-organisationer att säkerställa att de erbjuder sina kunder de bästa möjliga tjänsterna. Genom att förstå kundvärdet, de processer som levererar detta värde, hur man hanterar prestanda, hur man organiserar sig, och den attityd och det beteende som krävs, stöds IT-organisationer i att utveckla ett kontinuerligt förbättringstänkande. Lean IT kompletterar alla andra bästa praxis-metoder.

Lean-principer

är angelägna om följande:

  • Öka kundvärdet.
  • Eliminering av slöseri (arbete som inte tillför värde).
  • Ledningen som en facilitator.
  • Engagemanget hos alla anställda.
  • Kontinuerlig förbättring.
  • Bevara värde med mindre arbete.

Kurstidslinje

Hero
  1. Introduktion till Lean

    Lektion 01

  2. Kund

    Lektion 02

  3. Process

    Lektion 03

  4. Framträdande

    Lektion 04

  5. Lean-organisation

    Lektion 05

  6. Beteende och attityd

    Lektion 06

  7. Problemlösning

    Lektion 07

  8. Provformat

    Examinationsinformation

    Provet kommer att genomföras online! Vi behöver en dator med internet för provet och en webbkamera (ProctorU). Prov ingår i detta eLearning-paket. Mycket flexibelt!

    Provformat:

    - Flervalsfrågor

    - 40 frågor per prov

    - 26 poäng krävs för att bli godkänd (av 40 möjliga) - 65%

    - 60 minuters varaktighet

    - Stängd bok

Lärandemål

I slutet av denna Lean IT Foundation Premium eLearning-kurs kommer du att kunna:

Principer för Lean IT

Tillämpa principerna för Lean IT-praxis för att ge nödvändig insikt i affärstjänster och stödja IT-tillgångar, anställda och processer.

Verktyg för Lean IT-analys

Använd flera verktyg för Lean IT-analys och förstå tillämpningen av Lean IT-filosofin i en IT-miljö.

Öka kundnöjdheten

Ge insikt i kundupplevelsen och identifiera orsaken till problem för att öka kundnöjdheten.

Anpassa företagstjänster

Anpassa företagstjänster med IT för att utvärdera en tjänsteleveranslösning och identifiera och minska aktiviteter som inte tillför värde.

Effektivisera processer

Förenkla och automatisera efterlevnadsprocesser för att minska kostnader och risker.

Förbättrar smidighet, servicekvalitet och effektivitet

Möjliggör för en organisation att uppnå operativ excellens genom förbättrad smidighet, servicekvalitet och effektivitet.

Värdebaserad kultur

Bygg en kund- och värdeorienterad kultur där anställda engagerar sig i Lean IT-processer.

Optimera IT-driften

Optimera IT-drift och processer som stödjer kritiska affärsapplikationer och tjänster.

Problemlösning

Genomför en noggrann problemlösningsprocess för att uppnå utmärkt strategiskt och finansiellt värde.

Lean-filosofin

Principerna som ligger till grund för Lean-filosofin

Kundvärde

Vikten av att förstå och leverera kundvärde

Lean & Processer

Sättet som Lean betraktar processer och slöseriet inom dem

Prestanda

Hur man mäter prestanda och de kritiska faktorerna för prestanda.

Lean & Managementverktyg

Vilka organisatoriska krav som finns vid implementering av Lean, inklusive verktyg för visuell styrning.

DMAIC-problemlösningsmodellen.

DMAIC-problemlösningsmodellen.

Nyckelfunktioner

Åtkomsttid

120 dagars tillgång till plattformen

12 lektioner

(3,5 timmar ljud och bilder förinspelade av en ackrediterad lärare)

Nedladdningsbar PDF

dokument med detaljerat innehåll för varje lektion

Ett officiellt prov

Provet kommer att genomföras online! Vi behöver en dator med internet för provet och en webbkamera (ProctorU). Prov ingår i detta eLearning-paket.

Hero

Behöver du en företagslösning eller integration av LMS?

Hittade du inte kursen eller programmet som skulle passa för ditt företag? Behöver du LMS-integration? Skriv till oss! Vi löser det!

;