Lean IT Foundation Premium - eLearning (Inkluderar examination)
7.500,00 SEK
Lean IT hjälper IT-organisationer att säkerställa att de erbjuder sina kunder de bästa möjliga tjänsterna. Genom att förstå kundvärdet, de processer som levererar detta värde, hur man hanterar prestanda, hur man organiserar sig, och den attityd och det beteende som krävs, stöds IT-organisationer i att utveckla ett kontinuerligt förbättringstänkande. Lean IT kompletterar alla andra bästa praxis-metoder.
Lean-principer
är angelägna om följande:
- Öka kundvärdet.
- Eliminering av slöseri (arbete som inte tillför värde).
- Ledningen som en facilitator.
- Engagemanget hos alla anställda.
- Kontinuerlig förbättring.
- Bevara värde med mindre arbete.
Kurstidslinje
Introduktion till Lean
Lektion 01
Kund
Lektion 02
Process
Lektion 03
Framträdande
Lektion 04
Lean-organisation
Lektion 05
Beteende och attityd
Lektion 06
Problemlösning
Lektion 07
Provformat
Examinationsinformation
Provet kommer att genomföras online! Vi behöver en dator med internet för provet och en webbkamera (ProctorU). Prov ingår i detta eLearning-paket. Mycket flexibelt!
Provformat:
- Flervalsfrågor
- 40 frågor per prov
- 26 poäng krävs för att bli godkänd (av 40 möjliga) - 65%
- 60 minuters varaktighet
- Stängd bok
Lärandemål
I slutet av denna Lean IT Foundation Premium eLearning-kurs kommer du att kunna:
Principer för Lean IT
Tillämpa principerna för Lean IT-praxis för att ge nödvändig insikt i affärstjänster och stödja IT-tillgångar, anställda och processer.
Verktyg för Lean IT-analys
Använd flera verktyg för Lean IT-analys och förstå tillämpningen av Lean IT-filosofin i en IT-miljö.
Öka kundnöjdheten
Ge insikt i kundupplevelsen och identifiera orsaken till problem för att öka kundnöjdheten.
Anpassa företagstjänster
Anpassa företagstjänster med IT för att utvärdera en tjänsteleveranslösning och identifiera och minska aktiviteter som inte tillför värde.
Effektivisera processer
Förenkla och automatisera efterlevnadsprocesser för att minska kostnader och risker.
Förbättrar smidighet, servicekvalitet och effektivitet
Möjliggör för en organisation att uppnå operativ excellens genom förbättrad smidighet, servicekvalitet och effektivitet.
Värdebaserad kultur
Bygg en kund- och värdeorienterad kultur där anställda engagerar sig i Lean IT-processer.
Optimera IT-driften
Optimera IT-drift och processer som stödjer kritiska affärsapplikationer och tjänster.
Problemlösning
Genomför en noggrann problemlösningsprocess för att uppnå utmärkt strategiskt och finansiellt värde.
Lean-filosofin
Principerna som ligger till grund för Lean-filosofin
Kundvärde
Vikten av att förstå och leverera kundvärde
Lean & Processer
Sättet som Lean betraktar processer och slöseriet inom dem
Prestanda
Hur man mäter prestanda och de kritiska faktorerna för prestanda.
Lean & Managementverktyg
Vilka organisatoriska krav som finns vid implementering av Lean, inklusive verktyg för visuell styrning.
DMAIC-problemlösningsmodellen.
DMAIC-problemlösningsmodellen.
Nyckelfunktioner
Åtkomsttid
120 dagars tillgång till plattformen
12 lektioner
(3,5 timmar ljud och bilder förinspelade av en ackrediterad lärare)
Nedladdningsbar PDF
dokument med detaljerat innehåll för varje lektion
Ett officiellt prov
Provet kommer att genomföras online! Vi behöver en dator med internet för provet och en webbkamera (ProctorU). Prov ingår i detta eLearning-paket.
Behöver du en företagslösning eller integration av LMS?
Hittade du inte kursen eller programmet som skulle passa för ditt företag? Behöver du LMS-integration? Skriv till oss! Vi löser det!