Börja året rätt med 10% rabatt! Använd koden ”AVCFOREVER10” och börja din inlärningsresa idag!

ITIL®4 Strategist: Direct, Plan and Improve (DPI) - Klassrum (Inkluderar examen)

19.500,00 SEK

  • 2 days
Live Virtuellt Klassrum
På plats / Inom företaget

ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan & Improve ger IT-proffs de praktiska färdigheter som krävs för att skapa en ”lärande och förbättrande” IT-organisation med ett starkt och effektivt strategiskt fokus. Modulen omfattar effekterna av Agile- och Lean-arbetsmetoder och hur de kan användas till en organisations fördel. Den ger en praktisk och strategisk metod för att planera och genomföra kontinuerliga förbättringar med nödvändig smidighet.

Nyckelfunktioner

Språk

Kursen och materialet är tillgängliga på engelska

Nivå

Mellannivå för yrkesverksamma

2 dagar (8 timmar per dag)

Ackrediterad kurs med en auktoriserad ITIL® 4-tränare.

Arbetsmetoder

Multimediapresentationer, grupparbeten och diskussioner, praktiska workshops, fallstudier och övningstester online.

Studietid

21 timmars rekommenderad studietid

Material

Nedladdningsbara PDF-dokument med detaljerat innehåll för varje lektion.

Officiell tentamen ingår

1 tentamensvoucher giltig i 1 år. Onlineexamen kan schemaläggas när som helst

Certifikat ingår

ITIL® 4 Strateg: Direkt, Planera & Förbättra intyg om slutförande.

Hero

Lärandemål

Vid slutet av denna ITIL4 Strategist: (DPI) klassrumsutbildning kommer du att kunna:

Nyckelbegrepp

Förstå nyckelbegreppen i Direct, Plan & Improve. Upptäck hur du kan använda de viktigaste principerna och metoderna för kontinuerlig förbättring för alla typer av förbättringar.

Mätning och rapportering

Förstå hur man använder de viktigaste principerna och metoderna för mätning och rapportering i ledning, planering och förbättring.

Lean och Agile

Lär dig hur Lean och Agile arbetssätt kan användas till en organisations fördel. Lär dig hur du kontrollerar, planerar och förbättrar värdeflöden och metoder.

Värdesystem för tjänster

Förstå rollen för styrning, risk och efterlevnad (GRC) och hur man integrerar den med Service Value System (SVS)

Kursplan

Hero
  1. Kursintroduktion

    Kurs 01

  2. Nyckelkoncept för DPI

    Kurs 02

    - 2.01 Nyckelkoncept för Direkt, Planera och Förbättra (DPI)

    - 2.02 Riktning

    - 2.03 Policyer och riktlinjer

    - 2.04 Risker och kontroller

    - 2.05 Planering

    - 2,06 Förbättring

    - 2.07 Styrning, efterlevnad och förvaltning

    - 2.08 Tillämpning av riktlinjerna

    - 2.09 Driftsmodell

    - 2.10 Värde, resultat, kostnader och risker

    - 2.11 Viktiga slutsatser

  3. Nyckelprinciper och metoder för styrning och planering

    Kurs 03

    - 3.01 Grundläggande principer och metoder för styrning och planering

    - 3.02 Strategi och stegvis nedbrytning av mål och krav

    - 3.03 Definiera effektiva policys, kontroller och riktlinjer

    - 3.04 Effektiva kontroller

    - 3.05 Effektiva riktlinjer

    - 3.06 Beslutsfattande på rätt nivå

    - 3.07 Viktiga slutsatser

  4. Styrning, risk och efterlevnad

    Kurs 04

    - 4.01 Styrning, risk och efterlevnad

    - 4.02 Strukturer och metoder för beslutsfattande

    - 4.03 Styrning av tjänsteleverantör

    - 4.04 Roll- och riskhantering

    - 4.05 Viktiga slutsatser

  5. Kontinuerlig förbättring

    Kurs 05

    - 5.01 Kontinuerlig förbättring

    - 5.02 Kultur för kontinuerlig förbättring

    - 5.03 Kontinuerlig förbättring i organisationen

    - 5.04 Modellen för kontinuerlig förbättring

    - 5.05 Steg ett: Vad är visionen?

    - 5.06 Steg två: Var är vi nu?

    - 5.07 Steg tre: Vart vill vi ta oss?

    - 5.08 Steg fyra: Hur tar vi oss dit?

    - 5.09 Skapa en handlingsplan

    - 5.10 Steg fem: Vidta åtgärder?

    - 5.11 Steg Sex: Kom vi fram?

    - 5.12 Steg sju: Hur håller vi igång momentet?

    - 5.13 Mätning och rapportering i kontinuerlig förbättring

    - 5.14 Bedömningar

    - 5.15 Gap-analys

    - 5.16 SWOT-analys

    - 5.17 Analys av förändringsberedskap

    - 5.18 Analys av kund- eller användarnöjdhet

    - 5.19 Analys av SLA-uppfyllelse

    - 5.20 Jämförelsemätning

    - 5.21 Mognadsbedömning

    - 5.22 Affärsfall

    - 5.23 Att bygga ett affärsfall

    - 5.24 Kommunicera och förespråka för ett affärsfall

    - 5.25 Viktiga slutsatser

  6. Kommunikation och förändringshantering i organisationer

    Kurs 06

    - 6.01 Kommunikation och förändringshantering i organisationer

    - 6.02 Kommunikationsprinciper

    - 6.03 Kommunikation är en tvåvägsprocess

    - 6.04 Vi kommunicerar hela tiden

    - 6.05 Tidpunkt och frekvens spelar roll

    - 6.06 Ingen enskild kommunikationsmetod fungerar för alla

    - 6.07 Meddelandet finns i mediet

    - 6.08 Kommunikationsmetoder och medier

    - 6.09 Exempel på kommunikationsmetoder

    - 6.10 Att definiera och etablera återkopplingskanaler

    - 6.11 Identifiering och kommunikation med intressenter

    - 6.12 Intressentkartläggning

    - 6.13 Att förstå intressenter

    - 6.14 Grundläggande om förändringsledning i organisationer (OCM)

    - 6.15 Grundläggande för framgångsrik förbättring

    - 6.16 OCM Genomgående riktning, planering och förbättring

    - 6.17 Etablera effektiva gränssnitt över värdekedjan

    - 6.18 Viktiga slutsatser

  7. Mätning och rapportering

    Kurs 07

    - 7.01 Mätning och rapportering

    - 7.02 Grundläggande om mätning och rapportering

    - 7.03 Grundläggande begrepp för mätning och rapportering

    - 7.04 Att definiera och använda mätningar och rapportering

    - 7,05 Anledningar till att Mäta

    - 7.06 Typer av mätinstrument

    - 7.07 Sambandet mellan mätningar och beteende

    - 7.08 Mätning av kaskader och hierarkier

    - 7.09 Balanserat styrkort

    - 7.10 Framgångsfaktorer och nyckeltal

    - 7.11 Viktiga slutsatser

  8. Värdeflöden och metoder

    Kurs 08

    - 8.01 Värdeflöden och metoder

    - 8.02 Värdeflödeskartläggning

    - 8.03 Utveckla en värdeflödeskarta

    - 8.04 Typer av avfall

    - 8.05 Öka detaljrikedomen i värdeflödeskartor

    - 8.06 Processmetriker

    - 8.07 Mätningar och de fyra dimensionerna

    - 8.08 Mätningar av värdeflöde och processer

    - 8.09 Processmetriker

    - 8.10 Värdeflöde och processer i SVS

    - 8.11 Sambandet mellan värdeflöden och metoder

    - 8.12 Sambandet mellan värdeflöden och processer

    - 8.13 Att utforma en arbetsflöde

    - 8.14 Arbetsflödesmätvärden

    - 8.15 Viktiga slutsatser

ITIL® 4 Strateg: Direkt, Planera och Förbättra (DPI)

Vem bör anmäla sig till det här programmet?

Denna modul är idealisk för IT-ledare, chefer och utövare som är involverade i strategi, planering och förbättringsaktiviteter, samt för alla som vill förbättra sin förmåga att leverera värde genom strukturerade och anpassningsbara processer.

Att tjäna ITIL 4 DPI-certifieringen hjälper yrkesverksamma att leda och genomföra förändringar, förbättra servicekvaliteten och anpassa IT-insatserna till bredare affärsmål

ITSM-chefer

IT-projektledare

IT-driftchefer

Förändringsledare

IT-styrning

IT-konsulter

Starta kursen nu

Examinationsinformation

Förkunskapskrav:

  • Har klarat ITIL 4 Foundation-examinationen
  • Deltog i en ackrediterad utbildningskurs för detta modul

Tentamen kommer att genomföras online vilket ger dig möjligheten att skriva provet hemifrån eller på kontoret. Det vi behöver är en dator med internet för tentamen och en webbkamera (ProctorU). Tentamen ingår i detta paket

Certifieringsexamen

  • Examenstitel: ITIL® 4 Strateg: Direkt, Planera & Förbättra
  • Examinationsspråk: Engelska
  • Format: Flervalsfrågor - Online
  • Antal frågor: 40
  • Godkänt resultat: 28 poäng krävs för godkänt resultat (av 40 möjliga) - 70%.
  • Varaktighet: 90 minuter

Licensiering

och jämställdhetspolitik

Licensiering och ackreditering
ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan & Improve som erbjuds av Advised Skills Ltd är ackrediterad av PeopleCert, baserat på partneravtal och uppfyller ackrediteringskraven.

Jämställdhetspolicy

PeopleCert: PeopleCert erbjuder en särskild hänsynspolicy för anpassningar av prov. Kandidater som behöver anpassningar bör hänvisa till PeopleCerts villkor och policyer på PeopleCerts policy för särskilda hänsyn.

Vanliga frågor

Behöver du en företagslösning eller integration av LMS?

Hittade du inte kursen eller programmet som skulle passa för ditt företag? Behöver du LMS-integration? Skriv till oss! Vi löser det!

;