Börja året rätt med 10% rabatt! Använd koden ”AVCFOREVER10” och börja din inlärningsresa idag!

ITIL®4 Specialist: Create, Deliver & Support - eLearning (Inkluderar examen)

9.500,00 SEK

  • 21 hours
eLearning

I denna ITIL® 4 Specialist-kurs får du lära dig hur du fokuserar på integrationen av olika värdeflöden och aktiviteter för att skapa, leverera och stödja produkter och tjänster samtidigt som du går igenom praxis, metoder och verktyg för att hantera detta. Kursen omfattar kundverksamhet, tjänsteleverantörens och leverantörens roll i hanteringen av och stödet för tjänster. Kursen beskriver också hur aktiviteterna design, konstruktion och test för utveckling av produkter och tjänster sker genom värdeflöden och med stöd av aktiviteter i värdekedjan för tjänster. Create, Deliver and Support beskriver hur organisationer kan fortsätta att leverera innovativa och tillförlitliga tjänster till sina kunder på en alltmer konkurrensutsatt marknad.

Nyckelfunktioner

Språk

Kursen och materialet finns tillgängliga på engelska, spanska och franska

Nivå

Mellannivå

Tillgång

120 dagars tillgång till eLearning-plattformen när som helst (självstudier)

6 timmar total videouppspelning

med 21 timmars rekommenderad studietid

Material

Nedladdningsbara PDF-dokument med detaljerat innehåll för varje lektion.

Övningar

med omedelbar onlinekorrigering och 2 officiella provsimulationer

Officiell tentamen ingår

1 Examensvoucher giltig i 1 år. Online-examen kan schemaläggas när som helst

Certifikat ingår

ITIL®4 Specialist: Skapa, leverera & stödja intyg om slutförande.

Hero

Kurstidslinje

Hero
  1. Kursintroduktion

    Lektion 01

    Kursintroduktion

  2. Tjänstevärdesystem för att skapa, leverera och stödja tjänster

    Lektion 02

    2.01 Tjänstevärdesystem för att skapa, leverera och stödja tjänster

    2.02 Organisationsstruktur

    2.03 Skillnader i organisationsstruktur

    2.04 Roller och kompetenser

    2.05 Professionella IT- och servicemanagementfärdigheter och kompetenser

    2.06 Exempel på professionella ITSM-färdigheter och kompetenser

    2.07 Generalist- eller T-formade modeller

    2.08 Utveckla en bred uppsättning kompetenser

    2.09 Arbetskraftsplanering och -hantering

    2.10 Hantering av medarbetarnöjdhet

    2.11 Resultatbaserad mätning och rapportering

    2.12 Prestationsmått

    2.13 Teamkultur och skillnader

    2.14 Vikten av kulturell passform

    2.15 Teamarbete och integration

    2.16 Riktlinjer för en positiv teamkultur

    2.17 Kultur för kontinuerlig förbättring

    2.18 Samarbetskultur

    2.19 Algoritmiska och heuristiska uppgifter

    2.20 Tjänande ledarskap

    2.21 Kundorienterat tänkesätt

    2.22 Kundorientering

    2.23 Kundorienterad strategi

    2.24 Värdet av positiv kommunikation

    2.25 Principer för kommunikation

    2.26 Integration och datadelning

    2.27 Integrationsmetoder

    2.28 Rapportering och avancerad analys

    2.29 Stordata

    2.30 Samarbete och arbetsflöde

    2.31 Robotstyrd processautomation (RPA)

    2.32 RPA-teknologier

    2.33 Artificiell intelligens AI

    2.34 Maskininlärning

    2.35 CI/CD

    2.36 Mål och värderingsmätning

    2.37 Att anpassa CI/CD med ITIL

    2.38 Värdet av en effektiv informationsmodell

    2.39 Automatisering av tjänstehantering

    2.40 Viktiga slutsatser

  3. Värdeflöden för att skapa, leverera och stödja

    Lektion 03

    3.01 Värdeflöden för att skapa, leverera och stödja tjänster

    3.02 ITIL-tjänstevärdeflöden

    3.03 Värdeflöden och organisationer

    3.04 Värdeflödesöverväganden - Del Ett

    3.05 Överväganden för värdeflödet - Del två

    3.06 Överväganden för värdeflöden - Del tre

    3.07 Att utforma en tjänstevärdeström

    3.08 Beskrivning av ett steg i värdeflödet

    3.09 Värdeflödeskartläggning

    3.10 Nyckelmått för att analysera ett värdeflöde

    3.11 Att utforma ett värdeflöde med Littles lag

    3.12 Värdeflödesmodeller

    3.13 Utveckling av en ny tjänst

    3.14 Sex nyckelsteg på resan från efterfrågan

    3.15 Bekräfta och dokumentera servicenkraven

    3.16 Besluta om att investera i den nya tjänsten

    3.17 Designa och arkitektera den nya tjänsten för att uppfylla kundkraven

    3.18 Skaffa eller bygg inom tjänstevärdekedjan

    3.19 Distribuera tjänstkomponenter inför lansering

    3.20 Lansering av ny tjänst till kunder och användare

    3.21 Uppgradera och återställa en livstjänst

    3.22 Sju nyckelsteg på resan från efterfrågan till värde

    3.23 Bekräfta och registrera användarförfrågan

    3.24 Undersök förfrågan

    3.25 Få en lösning från specialistteamet

    3.26 Distribuera lösningen

    3.27 Verifiera att incidenten har blivit löst

    3.28 Begär återkoppling från användaren

    3.29 Identifiera möjligheter att förbättra det övergripande systemet

    3.30 Använda värdeflöden för att definiera en minimalt livskraftig praxis

    3.31 Viktiga slutsatser

  4. Skapa, leverera och stödja tjänster

    Lektion 04

    4.01 Skapa, leverera och stödja tjänster

    4.02 Hantera köer

    4.03 Prioritering

    4.04 Hur man prioriterar arbete

    4.05 Tekniker för att prioritera arbete - Del ett

    4.06 Tekniker för att prioritera arbete - Del två

    4.07 Svärmande

    4.08 Utmaningar med svärmning

    4.09 Shift-Left-ansats

    4.10 Överväganden för att bygga själv kontra köpa

    4.11 Att definiera krav för tjänstekomponenter

    4.12 Att välja en lämplig leverantör

    4.13 Inköpsmodeller och alternativ

    4.14 Typer av inköpsmodeller

    4.15 Serviceintegration och -hantering

    4.16 Överväganden för tjänsteintegration och -hantering

    4.17 Viktiga slutsatser

Lärandemål

När du har slutfört denna ITIL4 Specialist: Create, Deliver & Support eLearning-kurs kommer du att kunna åstadkomma följande:

Integration

Sammanfoga olika värdeflöden och aktiviteter för att skapa, leverera och stödja IT-baserade produkter och tjänster.

Tjänstevärdeflöde

Kunna planera och bygga en tjänste-värdeström för att kunna skapa, leverera och stödja tjänster.

Metoder & Verktyg

Implementera relevanta metoder och verktyg för tjänsteprestanda, tjänstekvalitet och förbättring.

Intressenter

Ger en förståelse för olika intressenters perspektiv på servicekvalitet och förbättringsmetoder.

ITIL Specialist-kurs

Vem bör anmäla sig till detta program?

Denna kurs riktar sig till IT-tjänstehanteringsutövare som strävar efter att erhålla ITIL Managing Professional (MP)-beteckningen, och/eller ansvarar för driften av IT-aktiverade och digitala tjänster samt för stöd och leverans från ände till ände.

ITSM-chefer

ITSM-utövare som hanterar IT-baserade produkter och tjänster

IT-tjänstehanteringsprofessionella

Starta kursen nu

Examinationsinformation

Examen och certifiering: Online!

Provet kommer att genomföras online vilket ger dig möjligheten att skriva provet hemifrån eller på kontoret. Det du behöver är en dator med internet för provet och en webbkamera (ProctorU).

Förutsättningar:

  • Har klarat ITIL 4 Foundation-examinationen
  • Deltog i en ackrediterad utbildningskurs för detta modul

PROVFORMAT

  • 90-minuters varaktighet
  • Stängd bok
  • 40 flervalsfrågor
  • Godkänd gräns är 70 % eller högre - poäng på 28 eller högre

Om certifieringen

Vår ackrediterade ITIL 4 Create, Deliver, and Support (CDS) utbildning förbereder dig för CDS-examinationen. Examinationen bedömer om du kan uppvisa tillräcklig förståelse och tillämpning av ITIL 4 för att skapa, leverera och stödja tjänster som beskrivs i CDS-läroplanen. ITIL 4 CDS-kvalifikationen är ett av förkraven för ITIL 4 Managing Professional-beteckningen, vilken utvärderar kandidatens praktiska och tekniska kunskaper om att driva framgångsrika, moderna IT-aktiverade tjänster, team och arbetsflöden.

Licensiering

och jämställdhetspolitik

Licensiering och ackreditering
ITIL®4 Specialist-kursen är ackrediterad av Peoplecert, baserat på partneravtalet och uppfyller ackrediteringskraven.

Jämställdhetspolicy

PeopleCert: PeopleCert erbjuder en särskild hänsynspolicy för anpassningar av prov. Kandidater som behöver anpassningar bör hänvisa till PeopleCerts villkor och policyer på PeopleCert Särskilda Hänsyns Policy.

Vanliga frågor

Behöver du en företagslösning eller integration av LMS?

Hittade du inte kursen eller programmet som skulle passa för ditt företag? Behöver du LMS-integration? Skriv till oss! Vi löser det!

;