Fira helgdagar med 10% rabatt på alla kurser med koden "AVCFOREVER10". Säkra detta innan prisändringarna 2025!

ITIL®4 Specialist: Create, Deliver & Support - eLearning (Inkluderar examination)

9.500,00 SEK

eLearning

I denna ITIL® 4 Specialist-kurs får du lära dig hur du fokuserar på integrationen av olika värdeflöden och aktiviteter för att skapa, leverera och stödja produkter och tjänster samtidigt som du går igenom praxis, metoder och verktyg för att hantera detta. Kursen omfattar kundverksamhet, tjänsteleverantörens och leverantörens roll i hanteringen av och stödet för tjänster. Kursen beskriver också hur aktiviteterna design, konstruktion och test för utveckling av produkter och tjänster sker genom värdeflöden och med stöd av aktiviteter i värdekedjan för tjänster. Create, Deliver and Support beskriver hur organisationer kan fortsätta att leverera innovativa och tillförlitliga tjänster till sina kunder på en alltmer konkurrensutsatt marknad.

Kurstidslinje

Hero
  1. Kursintroduktion

    Lektion 01

    - Kursintroduktion

  2. Tjänstevärdesystem för att skapa, leverera och stödja tjänster

    Lektion 02

    2.01 Tjänstevärdesystem för att skapa, leverera och stödja tjänster

    2.02 Organisationsstruktur

    2.03 Skillnader i organisationsstruktur

    2.04 Roller och kompetenser

    2.05 Professionella IT- och servicemanagementfärdigheter och kompetenser

    2.06 Exempel på professionella ITSM-färdigheter och kompetenser

    2.07 Generalist- eller T-formade modeller

    2.08 Utveckla en bred uppsättning kompetenser

    2.09 Arbetskraftsplanering och -hantering

    2.10 Hantering av medarbetarnöjdhet

    2.11 Resultatbaserad mätning och rapportering

    2.12 Prestationsmått

    2.13 Teamkultur och skillnader

    2.14 Vikten av kulturell passform

    2.15 Teamarbete och integration

    2.16 Riktlinjer för en positiv teamkultur

    2.17 Kultur för kontinuerlig förbättring

    2.18 Samarbetskultur

    2.19 Algoritmiska och heuristiska uppgifter

    2.20 Tjänande ledarskap

    2.21 Kundorienterat tänkesätt

    2.22 Kundorientering

    2.23 Kundorienterad strategi

    2.24 Värdet av positiv kommunikation

    2.25 Principer för kommunikation

    2.26 Integration och datadelning

    2.27 Integrationsmetoder

    2.28 Rapportering och avancerad analys

    2.29 Stordata

    2.30 Samarbete och arbetsflöde

    2.31 Robotstyrd processautomation (RPA)

    2.32 RPA-teknologier

    2.33 Artificiell intelligens AI

    2.34 Maskininlärning

    2.35 CI/CD

    2.36 Mål och värderingsmätning

    2.37 Att anpassa CI/CD med ITIL

    2.38 Värdet av en effektiv informationsmodell

    2.39 Automatisering av tjänstehantering

    2.40 Viktiga slutsatser

  3. Värdeflöden för att skapa, leverera och stödja

    Lektion 03

    3.01 Värdeflöden för att skapa, leverera och stödja tjänster

    3.02 ITIL-tjänstevärdeflöden

    3.03 Värdeflöden och organisationer

    3.04 Värdeflödesöverväganden - Del Ett

    3.05 Överväganden för värdeflödet - Del två

    3.06 Överväganden för värdeflöden - Del tre

    3.07 Att utforma en tjänstevärdeström

    3.08 Beskrivning av ett steg i värdeflödet

    3.09 Värdeflödeskartläggning

    3.10 Nyckelmått för att analysera ett värdeflöde

    3.11 Att utforma ett värdeflöde med Littles lag

    3.12 Värdeflödesmodeller

    3.13 Utveckling av en ny tjänst

    3.14 Sex nyckelsteg på resan från efterfrågan

    3.15 Bekräfta och dokumentera servicenkraven

    3.16 Besluta om att investera i den nya tjänsten

    3.17 Designa och arkitektera den nya tjänsten för att uppfylla kundkraven

    3.18 Skaffa eller bygg inom tjänstevärdekedjan

    3.19 Distribuera tjänstkomponenter inför lansering

    3.20 Lansering av ny tjänst till kunder och användare

    3.21 Uppgradera och återställa en livstjänst

    3.22 Sju nyckelsteg på resan från efterfrågan till värde

    3.23 Bekräfta och registrera användarförfrågan

    3.24 Undersök förfrågan

    3.25 Få en lösning från specialistteamet

    3.26 Distribuera lösningen

    3.27 Verifiera att incidenten har blivit löst

    3.28 Begär återkoppling från användaren

    3.29 Identifiera möjligheter att förbättra det övergripande systemet

    3.30 Använda värdeflöden för att definiera en minimalt livskraftig praxis

    3.31 Viktiga slutsatser

  4. Skapa, leverera och stödja tjänster

    Lektion 04

    4.01 Skapa, leverera och stödja tjänster

    4.02 Hantera köer

    4.03 Prioritering

    4.04 Hur man prioriterar arbete

    4.05 Tekniker för att prioritera arbete - Del ett

    4.06 Tekniker för att prioritera arbete - Del två

    4.07 Svärmande

    4.08 Utmaningar med svärmning

    4.09 Shift-Left-ansats

    4.10 Överväganden för att bygga själv kontra köpa

    4.11 Att definiera krav för tjänstekomponenter

    4.12 Att välja en lämplig leverantör

    4.13 Inköpsmodeller och alternativ

    4.14 Typer av inköpsmodeller

    4.15 Serviceintegration och -hantering

    4.16 Överväganden för tjänsteintegration och -hantering

    4.17 Viktiga slutsatser

Lärandemål

När du har slutfört denna ITIL4 Specialist: Create, Deliver & Support eLearning-kurs kommer du att kunna åstadkomma följande:

Integration

Sammanfoga olika värdeflöden och aktiviteter för att skapa, leverera och stödja IT-baserade produkter och tjänster.

Tjänstevärdeflöde

Kunna planera och bygga en tjänste-värdeström för att kunna skapa, leverera och stödja tjänster.

Metoder & Verktyg

Implementera relevanta metoder och verktyg för tjänsteprestanda, tjänstekvalitet och förbättring.

Intressenter

Ger en förståelse för olika intressenters perspektiv på servicekvalitet och förbättringsmetoder.

Viktiga funktioner

Språk

Kursen är tillgänglig på engelska och franska

Tillgång

120 dagars tillgång till eLearning-plattformen när som helst (självstudier)

5 lektioner

6 timmars video inspelad av ackrediterade lärare

Material

Nedladdningsbara PDF-dokument med detaljerat innehåll (bilder, förklaringar) för varje lektion

Övningar

med omedelbar rättning online och 2 simuleringar av officiella examina

Examen

Voucher för officiell examen inkluderad. Giltig i 12 månader

Hero

Vem bör anmäla sig till denna kurs?

Denna kurs riktar sig främst till yrkesverksamma som har ansvar för hela processen från utveckling till leverans av IT-baserade produkter och tjänster. Den är även lämplig för personer som redan innehar ITIL-certifieringar och önskar fördjupa sina kunskaper.

För att delta i kursen krävs följande förkunskaper:

  • Genomgången och godkänd ITIL 4 Foundation-examen.
  • Deltagande i en ackrediterad utbildningskurs för denna modul.

ITSM-chefer

ITSM-utövare som hanterar IT-baserade produkter och tjänster

IT-tjänstehanteringsprofessionella

Starta kursen nu

Information om examen

Examen och certifiering: Online!

Examen kommer att genomföras online, vilket ger dig möjlighet att skriva examen hemma eller på kontoret. Vad vi behöver är en dator med internet för examen och webbkamera (ProctorU). Examen är inkluderad i detta ITIL4 eLearning-paket.

Format för examen

  • 90 minuters varaktighet
  • Stängd bok
  • 40 frågor
  • Godkänt resultat är 70% eller högre - poäng på 28 poäng eller högre

Om certifieringen

Vår ackrediterade ITIL 4 Create, Deliver, and Support (CDS)-utbildning hjälper dig att förbereda dig för CDS-examen. Examinationen bedömer om du kan visa tillräcklig förståelse och tillämpning av ITIL 4 för att skapa, leverera och stödja tjänster som beskrivs i CDS-kursplanen. ITIL 4 CDS-kvalifikationen är en av förutsättningarna för ITIL 4 Managing Professional-beteckningen, som bedömer kandidatens praktiska och tekniska kunskaper om att driva framgångsrika, moderna IT-baserade tjänster, team och arbetsflöden.

Behöver du en företagslösning eller integration av LMS?

Hittade du inte kursen eller programmet som skulle passa för ditt företag? Behöver du LMS-integration? Skriv till oss! Vi löser det!

;