CompTIA A+ Core 2 (För teknisk IT-support) - eLearning (Inkluderar examination)
4.900,00 SEK
- 15 hours
CompTIA A+ är branschstandarden för att starta IT-karriärer i dagens digitala värld. Denna certifiering intygar att kandidaterna är beprövade problemlösare för att stödja nuvarande grundläggande teknologier såsom säkerhet, nätverk, virtualisering, etc. CompTIA A+ är den enda erkända branschcertifieringen som använder färdighetstester för att visa att yrkesverksamma kan tänka snabbt för att utföra kritiska IT-supportroller. Arbetsgivare över hela världen litar på honom när det gäller att identifiera kontakter för endpoint management och teknisk support. CompTIA A+ används mer än någon annan IT-kompetens inom teknisk support. Versionerna av denna certifiering är CompTIA A+220-1102 (Core 2).
Om CompTIA A+
Varför CompTIA A+?
- CompTIA A+ ger en helhetssyn på grunderna i IT-drift och support. Enligt US Bureau of Labor Statistics har CompTIA-certifierade medarbetare med mindre än ett års arbetslivserfarenhet mer kunskap än icke-certifierade medarbetare med tre års arbetslivserfarenhet.
- CompTIA A+-certifiering krävs i allt högre grad för olika befattningar.
- CompTIA:s prestandakvalifikationer värderas högt av medarbetarna eftersom de validerar färdigheter och kunskaper
- CompTIA A+ kärnfamilj har nyligen utökats för att hantera växande områden inom IT-support, t.ex: Säkerhet, operativa procedurer, nätverk och anslutning.
Vad är CompTIA A+ användbart för?
- Ökad användning av SaaS-applikationer för distansarbete
- Lära dig mer om felsökning och fjärrdiagnos och korrigering av vanliga programvaru-, maskinvaru- eller anslutningsproblem
- Skifta kärnteknik från molnvirtualisering och IoT-enhetssäkerhet till datahantering och skriptning
- Flera operativsystem som ingenjörer nu ofta stöter på, inklusive kritiska system, deras användningsområden och hur man kör dem på rätt sätt
- Som en följd av de förändrade arbetsrollerna skickas många uppgifter till specialiserade leverantörer, eftersom certifierarna måste bedöma om något bäst åtgärdas på plats eller om de kan spara tid och pengar genom att tillhandahålla kunskap direkt till leverantören.
Kurstidslinje
Hårdvara
Lektion 01
Identifiera, använda och koppla samman hårdvarukomponenter och enheter, inklusive den breda kunskapen om olika enheter som nu behövs för att stödja personal på distans
Operativsystem
Lektion 02
Installation och support för Windows OS inklusive kommandoraden & klientstöd. Systemkonfigurationsavbildning och felsökning för Mac OS, Chrome OS, Android och Linux OS.
Felsökning av programvara
Lektion 03
Felsök problem med PC och mobila enheter, inklusive vanliga operativsystem, skadlig programvara och säkerhetsproblem.
Nätverkande
Lektion 05
Förklaring av typer av nätverk och anslutningar, inklusive TCP/IP, WIFI och SOHO.
Felsökning
Lektion 05
Felsök verkliga enheter och nätverk snabbt och effektivt
Säkerhet
Lektion 06
Identifiera och skydda mot säkerhetssårbarheter i enheter och deras nätverksanslutningar
Mobila enheter
Lektion 07
Installera och konfigurera bärbara datorer och andra mobila enheter samt stödprogram för att säkerställa anslutning för slutanvändare
Virtualisering och molnbaserad databehandling
Lektion 08
Jämför och kontrastera koncept för molnberäkning och konfigurera klientbaserad virtualisering
Operativa procedurer
Lektion 09
Att följa bästa praxis för säkerhet, miljöpåverkan, kommunikation och professionalism
Lärandemål
Kandidaterna kommer att lära sig om följande ämnen:
IT-infrastruktur
Praktiker för stöd av IT-infrastruktur, såsom avancerad felsökning för enhetsanslutning, hantering av slutpunkter och grundläggande nätverksteknik
Identifiera
Hur man identifierar, använder, ansluter, konfigurerar och ger support för hårdvara för mobiler, datorer och IoT, inklusive kontakter, periferienheter och komponenter. Upptäck och åtgärda sårbarheter i säkerheten för nätverksanslutningar och enheter.
Säkerhetsfunktioner
Hur man utför grundläggande säkerhetsfunktioner, såsom att hantera integritetsfrågor, upptäcka och ta bort skadlig programvara, förstärka enheter och optimera fysisk säkerhet
Installation
installation, support och konfiguration av Windows OS, samt förståelse för andra operativsystem såsom Linux, Mac, iOS och Android. Installera och konfigurera mobila enheter såsom bärbara datorer och mobiltelefoner
Felsök
Felsök och åtgärda grundläggande tjänste- och supportproblem. Felsök programvara på datorer och mobila enheter för funktioner som applikationssäkerhet. Felsökning av enhets- och nätverksproblem
Bästa praxis
Bästa metoder för dokumentation, IT-scriptning och förändringshantering. Följ och tillämpa bästa metoder för miljöskydd, säkerhet, professionalitet och kommunikation
Nätverk och anslutningar
Olika typer av nätverk och anslutningar, inklusive WIFI, TCP/IP och små kontor/hemmakontor (SOHO)
Molntjänster
Jämför, kontrastera och använd molnbaserad databehandling och visualisering på klientsidan
Lagring av data
Bästa metoder för datalagring, återställning och hantering
SaaS
Hantering av klient- och molnbaserad SaaS-programvara
Nyckelfunktioner
Språk
Kurs och material är på engelska
Utbildningens längd
Cirka 15 timmar
Tillgång
12 månaders tillgång till plattformen i CompTIA CertMaster Learn (självstudiekurs online)
Material
10 videolektioner med prestationsbaserade frågor
Övning
90 övningsfrågor med flashkort säkerställer att du känner till terminologin och akronymerna som behövs för provet
Simulering av examen
90-frågors slutbedömning simulerar testupplevelsen
Virtuella labb
CompTIA A+ Core 2 Virtuella Labb ingår
Officiell examen inkluderad (core 2)
Testleverantör: Person Vue (testcenter eller onlinetestning)
Vem bör anmäla sig till denna kurs?
Supportspecialister för skrivbord
Fälttekniker
Helpdesktekniker
Nätverkstekniker
Systemstödtekniker
Junior systemadministratörer
Detaljer om examen online
CompTIA A+ 220-1102 (Core 2)
Förkunskaper
För att få tillgång till CompTIA A+ kursen och Core 1 och Core 2 proven rekommenderas det att kandidaterna har:
Från 9 till 12 månaders praktisk erfarenhet som supporttekniker på helpdesk, tekniker för skrivbordsstöd eller som fälttekniker.
Provuppgifter
- Flervalsfrågor, prestandabaserade frågor (PBQs): Prestandabaserade frågor är examinationselement som är utformade för att testa en kandidats förmåga att lösa problem i en verklig miljö och levereras som simuleringar eller inom virtuella miljöer) och dra och släpp
- Maximalt 90 frågor per tentamen
- Godkänt resultat: 220-1102: 700 (på en skala av 900)
- Provleverantör: Pearson Vue (provcenter eller onlineprov).
Behöver du en företagslösning eller integration av LMS?
Hittade du inte kursen eller programmet som skulle passa för ditt företag? Behöver du LMS-integration? Skriv till oss! Vi löser det!