ITIL® 4 Specialist: Monitor, Support and Fulfil - eLearning (Inkluderar examination)
9.500,00 SEK
- 21 hours
ITIL 4 Specialist: Monitor, Support och Fulfil är en serie ITIL 4 Practice Manager-moduler som hjälper individer att visa sin förståelse och implementering av principerna i de fem ITIL Management Practices för att maximera värdet på både strategisk och operativ nivå. Detta är en eLearning-kurs (studier i egen takt) som är tillgänglig när som helst med officiell examen inkluderad. Kurs och material är på engelska
Nyckelfunktioner
Språk
Kursen och materialet är tillgängliga på engelska
Nivå
Mellannivå
Åtkomst
120 dagars tillgång till e-lärplattformen när som helst (självstudier)
4,5 timmars total videomaterial
21 timmars rekommenderad studietid
Material
Nedladdningsbara PDF-dokument med detaljerat innehåll för varje lektion.
Övningar
Övningar med omedelbar online-rättning och 2 officiella provsimulationer
Officiell tentamen ingår
1 tentamensvoucher giltig i 1 år. Onlineexamen kan schemaläggas när som helst
Certifikat ingår
ITIL®4 Specialist: Certifikat för genomförande av Monitorering, Support och Fullgörande.
Varför denna kurs?
ITIL 4 Specialist: Monitor, Support, and Fulfil är utformad för IT-professionella som vill ta sin karriär till nästa nivå. Denna certifiering syftar till att utrusta individer med de färdigheter och kunskaper som behövs för att säkerställa operativ excellens genom att övervaka viktiga prestandaindikatorer, ge stöd till tjänstevärdekedjan och utföra helhetsleverans av tjänster. Att skaffa denna certifiering visar en individs engagemang för att uppnå operativ effektivitet, leverera värde till kunder och bidra till tillväxten av deras organisation.
Vad ingår?
ITIL 4 Specialist: Monitor, Support and Fulfil är en av tre grupper inom ITIL 4 Practice Manager (ITIL PM)-strömmen. Den består av fem moduler, var och en baserad på en individuell ITIL-praxis.
- ITIL 4 Practitioner: Incidenthantering
- ITIL 4-utövare: Övervakning och händelsehantering
- ITIL 4 Practitioner: Problemhantering
- ITIL 4-utövare: Servicedesk
- ITIL 4 Practitioner: Hantering av tjänsteförfrågningar
Kurstidslinje
Incidenthantering
Modul 1
Denna övningsmodul riktar sig till IT-professionella som är dedikerade till att minska de negativa effekterna av incidenter genom att snabbt återupprätta normala servicetjänster.
Övervakning och händelsehantering
Modul 2
ITIL 4 Practitioner: Övervakning och händelsehantering praktikmodulen riktar sig till IT-professionella som vill systematiskt granska tjänster och tjänstekomponenter samtidigt som man dokumenterar, rapporterar och hanterar utvalda tillståndsändringar som erkänns som händelser.
Problemhantering
Modul 3
ITIL 4 Practitioner: Problemhanteringsmodulen riktar sig till IT-professionella som strävar efter att minska sannolikheten och konsekvenserna av incidenter genom att identifiera både befintliga och potentiella orsaker till incidenter, samt hantera tillfälliga lösningar och kända fel.
Servicedesk
Modul 4
ITIL 4 Practitioner: Service Desk-praktikmodulen riktar sig till IT-professionella som strävar efter att visa och validera sin expertis inom detta specifika praktikområde. Service Desk fungerar som en länk mellan tjänsteleverantörer och användare. Den effektiva etableringen och implementeringen av denna praxis kan avsevärt påverka användarupplevelsen, kundnöjdheten och den övergripande framgången för tjänsterelationer.
Hantering av serviceförfrågningar
Modul 5
ITIL 4 Practitioner: Service Request Management-praktikmodulen är avsedd för IT-professionella som strävar efter att upprätthålla den överenskomna servicenivån genom att effektivt och användarvänligt hantera alla fördefinierade, användarinitierade serviceförfrågningar.
Lärandemål
I slutet av denna kurs kommer du att kunna:
Ledningsmetoder
Beskriv de grundläggande idéerna, värderingarna, principerna och utmaningarna som är förknippade med ITIL 4:s fem förvaltningspraxis
Integration
Integrera metoder i organisationens värdeflöden
Intressenter
Se till att intressenterna förstår både strategiska och operativa krav för att skapa värde och uppnå affärsmål
Samarbete
Förstå sambanden och möjligheterna för samarbete mellan dessa fem metoder
Mätvärden
Använda mätvärden och framgångsfaktorer från metoder för att förbättra prestanda
Kompetens
Utvärdera, mät och odla kompetensen hos olika metoder genom att använda ITILs mognadsmodell
Vem bör anmäla sig till detta program?
- Individer som söker att förbättra sin erfarenhet av tjänstehantering
- Nuvarande och blivande ITSM-chefer
- ITSM-utövare som är engagerade i driften av IT-stödda och digitala produkter och tjänster, med ansvar för omfattande serviceleverans
- Professionella som strävar efter att visa och verifiera sin expertis inom det specifika praktikområdet
Projektledare
Produktchef
Senior / Mellanchef
PMO:er
Hur man
uppnå certifiering & förbereda
Krav:
För att få tillgång till någon av ITIL 4 Specialist: Monitor, Support and Fulfil-modulerna måste kandidaterna inneha en ITIL 4 Foundation-certifiering.
Att beställa våra självstudiepaket för ITIL 4 Monitor, Support and Fulfil eller ITIL 4 Practitioner kvalificerar dig för motsvarande slutcertifieringsexamen, som täcker alla krav som ställs av PeopleCert.
Hur uppnår du det?
För att uppnå denna kvalifikation måste kandidaterna genomföra och klara alla fem ITIL 4 Practitioner-examina i serien. Alternativt kan kandidaterna välja den kombinerade ITIL 4 Specialist: Monitor, Support and Fulfil, vilket möjliggör att fem ITIL-praxis täcks genom att endast genomföra en examen istället för fem. I detta fall behöver kandidaterna endast genomföra ett 90-minuters certifieringstest istället för fem separata prov på 30 minuter vardera.
När kandidater är certifierade i ITIL 4 Monitor, Support and Fulfil, måste de slutföra ITIL 4 Specialist: Create, Deliver and Support för att uppnå kvalifikationen som ITIL 4 Practice Manager (ITIL 4 PM).
Licensiering
och jämställdhetspolitik
Licensiering och ackreditering
ITIL®4 Specialist-kursen är ackrediterad av Peoplecert, baserat på partneravtalet och uppfyller ackrediteringskraven.
Jämställdhetspolicy
PeopleCert: PeopleCert erbjuder en särskild hänsynspolicy för anpassningar av prov. Kandidater som behöver anpassningar bör hänvisa till PeopleCerts villkor och policyer på PeopleCerts policy för särskilda hänsyn.
Vanliga frågor
Behöver du en företagslösning eller integration av LMS?
Hittade du inte kursen eller programmet som skulle passa för ditt företag? Behöver du LMS-integration? Skriv till oss! Vi löser det!