ITIL® 4 Specialist: Collaborate, Assure and Improve - eLearning (inkluderar examen)
9.500,00 SEK
- 21 hours
ITIL® 4 Specialist: Collaborate, Assure, and Improve (CAI)-modulen är utformad för IT-professionella som vill förbättra samarbete, servicegaranti och kontinuerlig förbättring inom IT-tjänstehantering. Denna kurs utrustar deltagarna med praktiska färdigheter och strategier för att optimera IT-tjänster, anpassa dem till affärsmål och driva effektivitet i en dynamisk IT-miljö.
Nyckelfunktioner
Språk
Kursen och materialet är tillgängliga på engelska
Nivå
Mellannivå
Åtkomst
120 dagars tillgång till eLearning-plattformen när som helst (självstudier)
3 timmar total videouppspelning
med 21 timmars rekommenderad studietid
Material
Nedladdningsbara PDF-dokument med detaljerat innehåll för varje lektion.
Manual
PeopleCert Officiellt Utbildningsmaterial (OTM)
Officiell tentamen ingår
1 tentamensvoucher giltig i 1 år. Onlineexamen kan schemaläggas när som helst
Certifikat ingår
ITIL® 4 Specialist: Samarbeta, Försäkra och Förbättra
Kurstidslinje
Relationshantering
Lektion 01
Kursintroduktion
Leverantörshantering
Lektion 02
Tjänstenivåhantering
Lektion 03
Kontinuerlig förbättring
Lektion 04
Informationssäkerhetsledning
Lektion 05
Lärandemål
När du har slutfört denna kurs kommer du att kunna åstadkomma följande:
principer
Förtydligande av de väsentliga koncepten, principerna, värdet och utmaningarna förknippade med ITIL 4:s fem hanteringspraxis.
intressenter
Att säkerställa att intressenterna förstår de strategiska och operativa förutsättningarna för samarbetsinriktad värdeskapande och uppnående av affärsmål.
strömmar
Sömlöst integrera dessa metoder i organisationens värdeflöden.
synergier
Förbättra förståelsen för gränssnitten och synergierna mellan de fem metoderna.
metriska värden
Implementering av mätvärden och framgångsfaktorer för att förbättra den övergripande prestandan.
utvärdera
Utvärdering, bedömning och utveckling av olika metoders kapacitet genom tillämpning av ITILs mognadsmodell.
Vem bör anmäla sig till detta program?
denna kurs riktar sig till alla IT-professionella som vill förbättra sina färdigheter i att etablera effektivt tvärprofessionellt samarbete, optimera tjänstevärdeflöden och tillämpa nyckelkoncept från de fem ITIL Management Practices på både strategisk och operativ nivå.
ITSM-chefer
ITSM-utövare som hanterar IT-baserade produkter och tjänster
IT-tjänstehanteringsprofessionella
Provuppgifter
Förkunskapskrav
För att få tillgång till någon av ITIL 4 Specialist: Collaborate, Assure and Improve-modulerna måste kandidaterna inneha ett ITIL 4 Foundation, ITIL® v3 Foundation eller något nästa ITIL® v3-nivåcertifikat eller ett ITIL 4 Managing Professional Transition.
För att få tillgång till tentamen är det obligatoriskt att ha deltagit i en ackrediterad utbildningskurs.
Provuppgifter
- Varaktighet på 90 minuter (25% extra tid för kandidater som avlägger provet på ett annat språk än sitt modersmål)
- Stängd bok
- 60 flervalsfrågor
- 1 poäng för varje rätt svar
- Godkänt resultat: 39/60 poäng - 65%
Licensiering
och jämställdhetspolitik
Licensiering och ackreditering
ITIL®4 Specialist-kursen är ackrediterad av Peoplecert, baserat på Partneravtalet och uppfyller ackrediteringskraven.
Jämställdhetspolicy
PeopleCert: PeopleCert erbjuder en särskild hänsynspolicy för anpassningar av prov. Kandidater som behöver anpassningar bör hänvisa till PeopleCerts villkor och policyer på PeopleCert Special Considerations Policy.
Vanliga frågor
Behöver du en företagslösning eller integration av LMS?
Hittade du inte kursen eller programmet som skulle passa för ditt företag? Behöver du LMS-integration? Skriv till oss! Vi löser det!