ITIL® 4 Specialist: Collaborate, Assure and Improve - eLearning (inkluderar examen)

9.500,00 SEK

  • 21 hours
eLearning

ITIL® 4 Specialist: Collaborate, Assure, and Improve (CAI)-modulen är utformad för IT-professionella som vill förbättra samarbete, servicegaranti och kontinuerlig förbättring inom IT-tjänstehantering. Denna kurs utrustar deltagarna med praktiska färdigheter och strategier för att optimera IT-tjänster, anpassa dem till affärsmål och driva effektivitet i en dynamisk IT-miljö.

Nyckelfunktioner

Språk

Kursen och materialet är tillgängliga på engelska

Nivå

Mellannivå

Åtkomst

120 dagars tillgång till eLearning-plattformen när som helst (självstudier)

3 timmar total videouppspelning

med 21 timmars rekommenderad studietid

Material

Nedladdningsbara PDF-dokument med detaljerat innehåll för varje lektion.

Manual

PeopleCert Officiellt Utbildningsmaterial (OTM)

Officiell tentamen ingår

1 tentamensvoucher giltig i 1 år. Onlineexamen kan schemaläggas när som helst

Certifikat ingår

ITIL® 4 Specialist: Samarbeta, Försäkra och Förbättra

Hero

Kurstidslinje

Hero
  1. Relationshantering

    Lektion 01

    Kursintroduktion

  2. Leverantörshantering

    Lektion 02

  3. Tjänstenivåhantering

    Lektion 03

  4. Kontinuerlig förbättring

    Lektion 04

  5. Informationssäkerhetsledning

    Lektion 05

Lärandemål

När du har slutfört denna kurs kommer du att kunna åstadkomma följande:

principer

Förtydligande av de väsentliga koncepten, principerna, värdet och utmaningarna förknippade med ITIL 4:s fem hanteringspraxis.

intressenter

Att säkerställa att intressenterna förstår de strategiska och operativa förutsättningarna för samarbetsinriktad värdeskapande och uppnående av affärsmål.

strömmar

Sömlöst integrera dessa metoder i organisationens värdeflöden.

synergier

Förbättra förståelsen för gränssnitten och synergierna mellan de fem metoderna.

metriska värden

Implementering av mätvärden och framgångsfaktorer för att förbättra den övergripande prestandan.

utvärdera

Utvärdering, bedömning och utveckling av olika metoders kapacitet genom tillämpning av ITILs mognadsmodell.

ITIL Specialist-kurs

Vem bör anmäla sig till detta program?

denna kurs riktar sig till alla IT-professionella som vill förbättra sina färdigheter i att etablera effektivt tvärprofessionellt samarbete, optimera tjänstevärdeflöden och tillämpa nyckelkoncept från de fem ITIL Management Practices på både strategisk och operativ nivå.


ITSM-chefer

ITSM-utövare som hanterar IT-baserade produkter och tjänster

IT-tjänstehanteringsprofessionella

Starta kursen nu

Provuppgifter

Förkunskapskrav

För att få tillgång till någon av ITIL 4 Specialist: Collaborate, Assure and Improve-modulerna måste kandidaterna inneha ett ITIL 4 Foundation, ITIL® v3 Foundation eller något nästa ITIL® v3-nivåcertifikat eller ett ITIL 4 Managing Professional Transition.

För att få tillgång till tentamen är det obligatoriskt att ha deltagit i en ackrediterad utbildningskurs.


Provuppgifter

  • Varaktighet på 90 minuter (25% extra tid för kandidater som avlägger provet på ett annat språk än sitt modersmål)
  • Stängd bok
  • 60 flervalsfrågor
  • 1 poäng för varje rätt svar
  • Godkänt resultat: 39/60 poäng - 65%

Licensiering

och jämställdhetspolitik

Licensiering och ackreditering
ITIL®4 Specialist-kursen är ackrediterad av Peoplecert, baserat på Partneravtalet och uppfyller ackrediteringskraven.

Jämställdhetspolicy

PeopleCert: PeopleCert erbjuder en särskild hänsynspolicy för anpassningar av prov. Kandidater som behöver anpassningar bör hänvisa till PeopleCerts villkor och policyer på PeopleCert Special Considerations Policy.

Vanliga frågor

Behöver du en företagslösning eller integration av LMS?

Hittade du inte kursen eller programmet som skulle passa för ditt företag? Behöver du LMS-integration? Skriv till oss! Vi löser det!